Alla inlägg under mars 2011

Av Viktoria - 31 mars 2011 13:17

Som jag längtar efter varma dagar..

Att bara kunna gå ut genom dörren och endast måsta ta på sig ett par sandaler och inte tunga vinterskor och tjockjackan!

Verkigheten förvandlas till något lättsammare under sommartid. Man blir lite annorlunda som person, jobbet känns annorlunda, dygnet blir annorlunda... Ja mycket känns på ett annat sätt liksom. Lite lättsammare - mindre allvarligt. Under vintern går vi runt och är aå allvarliga som människor - Tänk vad skönt nu när det blir vår och vi bara kan släppa det och .. "vara oss själva för en stund" ;)

Vår - kom nu!


         

Av Viktoria - 29 mars 2011 19:12

Idag har jag farit ut och lunchat med Emma på Valhall.

Drog sen en repa på stan och lyckades hitta mig nya skor med sån där easy tone-sula & en superfint kakfat :)

Sen har jag faktiskt lyckats med en fiskgratäng till middag idag - vilket är en bedrift då jag aldrig gjort det förut - med lite coachning från mamma med ;P haha

Nu börjar hockeyn! Over and out.

IsRocK!

 


Av Viktoria - 25 mars 2011 23:00

Idag var jag och ett gäng örnar på plats i storstaden.

Vi hade först UÖ förbundsstyrelsemöte och sedan knallade vi iväg till sossarnas extrakongress för att bemanna vår monter där.

Måste säga att det är första gången jag får nöjet att vara på kongress - och att det  är partiledarval då dessutom gjorde ju att stämningen höjdes ytterligare.

Kändes bra att få vara med och känna sig lite "folklig" :)

Vi fick träffa massa olika personer och dela ut lite knappar med budskapet "Gör barnkonventionen till svensk lag". Inga som motsade sig att det budskapet inte skulle vara bra att bära på sig ;)


Jag hann faktiskt även vara på en snabbshopping innan jag for ut till arlanda efter vi var klara. På ur & penn och min favvobutik Ordning & reda :)

 


Av Viktoria - 22 mars 2011 09:23

..Tänkte jag när jag vakna och hör en man ropa "Hallå".

Då ska de bara stänga av värmen som man tydligen gör under en lucka under spisen. Så nu har de varit och gjort det - samt kommit tillbaks och slagit på den!

Man blir som ställd när man ligger i sin säng och nån vaknar av att nån går in - fort kastar man på sig täcket helt och hoppas att han går fort!

Men det här var en bra snubbe - han tala om vad han skulle göra - att han snabbt kommer tillbaka, och sen att han inte kommer in nåt mer + - och detta är ett stort plus - så hade han koll på att "här bor en katt så vi får vara försiktiga med att lämna uppe dörren"! TACK! Nuuu kändes allt mycket bättre! :) Gillar hövliga människor (sen fick jag även tillfälle att städa bakom spisen *urk*)


Nu är det dags för frukost & se ett avsnitt av fringe på datorn - Sen i eftermiddag styr jag mot Ske-å för lite hockey LIVE. Jag har grunnat och kommit fram till att jag Aldrig varit på hockeymatch! Nu var det då på tiden.

RocK!

Av Viktoria - 19 mars 2011 23:33

Sådär, nu är årets distriktsårskonferens avslutad och ny styrelse är vald! Jag fick äran att fortsätta ännu ett år med att sitta i den bästa distriktsstyrelsen :) jag kan även titulera mig som vice ordförande och internationell ledare för unga örnar Norrbotten vilket känns riktigt kul. Nu har vi ett år framför oss att gräva fram massa häftiga idéer till verksamhet och bygga upp bra nätverk med fler medlemmar och kämpa för barns rätt i samhället. Nu har jag just gått till sängs efter en dag fullspäckad med lekar, filmvisning, föreläsning från röda korset och massa fått träffa alla dessa härliga örnar.Vickan på "klostret" - over and out!

Av Viktoria - 17 mars 2011 19:57

Härligt med lite nytt - och denna gång snackar vi hår! :)

Mitt hår växte plötsligt en massa i måndags, sen igår så fick jag mig även lite svart färg på min under cut så nu är jag fin igen i håret! vBild kommer då jag känner att jag har en bra ansiktsdag!

Tills vidare kan jag bjuda på en bild av hur jag måla mina naglar senast..

  


Av Viktoria - 7 mars 2011 21:00

Denna dag gick vår söta kisse Lotta bort till katthimlen.

Hon blev plötslingt sjuk under söndagen (kanske innan men vi har missat några tecken på detta i sånt fall). Hon fick skyndsamt åka till gammelstads djurklinik med Dan och där bli inlagd. Dagen efter då på måndag så var hon i så dåligt skick att veterinären trodde inte att hon skulle klara sig en dag till ens. Hennes njurar var dåliga, hon hade ingen egen cirkulation så hon fick ligga på värmeplattor för att inte bli nedkyld (trots detta hade hon ändå bara 32 grader av normala 38.5!)

och så hade hon ont i magen. Röntkenbilder tydde på bukhinneinflamation & veterinären gissade att hon fått nån förgiftning - av vad kommer vi inte lyckas få veta.

Vi valde med tungt hjärta att låta henne somna in och slippa plågas. Tråkigt att inte ha fått se och klappa henne en sista gång innan detta - men det kändes ändå som rätt beslut. Ingen av oss ville ju att hon skulle behöva ha ont!


Lotta blev ca 6 år gammal.

  


Nu försöker vi aktivera vår andra katt Leo - Lottas bror - så att han inte känner sig ensam. De var båda innekatter och har alltid haft varandra liksom - så då vill man inte nu att Leo ska bli deperimerad. Men det känns ändå skönt att jag läst en del nu kring hur katter sörjer & texterna säger ofta lika saker - att de sörjer i början - men sen glömmer de som av det & det blir som vanligt. Hoppas att det är så & inte Leo kommer sakna ihjäl sig efter henne!


Leo & Lotta  

Av Viktoria - 2 mars 2011 12:51

Jag vet inte riktigt varför men jag är så uppstressad hela tiden på insidan.

Allt går runt i 180 och jag vet inte riktigt hur jag ska få ordning på tankarna. Jag ser allt stök runtomkring mig och allt som måste plockas och städas och ordnas till men blir mest handlingsförlamad!

Jag har massor jag vill läsa, massor jag vill lära mer av, kurser jag vill gå, möten jag skulle vilja fara på - men nej - det är som att någon dragit i handbromsen för mig & varje gång jag försöker gasa och det står still så faller inspirationen!

Nu Måste jag ta mig i kragen - fast så fort jag tänker just dom orden så känner jag mig orklös. Vart ligger problemet?

Känner ingen större lust till något alls.   


Igår lyckades jag iaf ta mig och träna. Tog en bastu efteråt och sen åkte jag till bror & familj och hälsa på. Det var skoj :)

Idag har jag sett ett nytt OTH avsnitt och drömt mig bort lite. Ska ta och baka lite bröd nu  och sen måla om naglarna!! Sen ikväll blir det Kretsårsmöte med örnarna innan jag ska på jobbet. Sweet!


Ovido - Quiz & Flashcards