Alla inlägg under december 2010

Av Viktoria - 30 december 2010 14:57

.. ett nytt år med blanka sidor.

En ny histora att skriva, en ny känsla att fånga..

Förmodligen blir det som med julafton - Nyår går obemärkt förbi och plötsligt är man flera dagar in på det nya året och faktiskt har ingenting förändrats.

Som att köpa det när nya fina skrivblocket och det första man gör är kladdar ner det med massa strunt så plötsligt är det inget roligt att skriva i det..!

Ja jag vet iaf att en person förstår mig när jag skriver så!


Jag sitter här i lägenheten - ja Dan's lägenhet - och lyssnar på Staind. Ibland återupptäcker man alla dessa härliga låtar man glömt lyssna på under en tid.


Jag tror inte jag orkar säga mer idag.

Resten är en röra!


Av Viktoria - 18 december 2010 01:07

..ibland är man bara så liten att man har svårt att se sig själv!

Av Viktoria - 17 december 2010 15:10

People get lost when they think of happiness as a destination.

We always think that "someday I'll be happy", like when we get that new car, that new job or that person in our life that fix everything.

But happiness is a mood and a condition - not a destination.

Its like beeing tired or hungry - its not permanent. It comes and goes and thats okey.

If people thought of it that way they'll find happiness a lot more often.

-Knyckt ur OTH.

 

Detta är ord som jag bara fastnade så mycket för då det är så väldigt spot on!

Jag tror att detta stämmer in på de allra flesta - man söker efter lyckan - man tänker att "sen blir jag lycklig", "i mitt kommande förhållande blir jag lycklig". Precis som han säger så är lycka ett känslotillstånd. Man är tillåten att känna sig bedrövad och ledsen för att sen nästa dag vakna och tycka att; "Det här är en bra dag, idag är jag lycklig".

Det är helt normalt och de flesta av oss fungerar såhär. Det är bara att vi är alltid så ivriga som människor att placera in allt i olika fack - man ska bedömma sig själv som person att "är jag lycklig eller inte", och så försöker man räkna ut något slags snitt på "hur många dagar om året är jag glad? Jaha - kanske jag är lycklig då!"

Jag säger; Feel the moment!

 

Bjuder här på en gammal låt som gör mig glad :)


Ovido - Quiz & Flashcards