Alla inlägg under februari 2018

Av Viktoria - 1 februari 2018 01:01

"Jag har det på papper, sån här är du!"
Om det vore så enkelt i verkliga livet.
Vissa dagar känns allt självklart medans andra dagar är jag vilse.
Jag försöker hålla mig i nuet, men det är svårt. Jag vill ändå veta lite vad jag har framför mig och vart jag är på väg och om jag inte vet utgångspunkten eller målet - hur ska jag då kunna ta sikte?
Jag ger upp - och försöker sen tänka på vad som är viktigaste behoven!
Vi människor har samma bekymmer hela livet egentligen, bara i olika nyanser och omfattning.
Om vi räknar ner till de basala behoven alltså som mat, sömn, hälsa och närhet.
För vissa handlar det om att man inte vet när man ska få äta igen, när man har råd att äta! Medans andra undrar hur man ska hinna laga mat och vad man är sugen på att äta.
Sömn! När ska jag lyckas somna inatt? Eller så vet man inte om man har någonstans att sova tryggt om natten. Hälsan då! Det är ett stort begrepp! En del har inte ens rent vatten här i världen att dricka eller tvätta sig i, medans hälsa kan vara ett lyxproblem att inte hinna gå på yoga under veckan.
Och om hälsa är ett stort begrepp så är närhet och kärlek dock ännu större.
Det finns de som undrar om de ska få krama sina föräldrar någonsin igen, som inte ens vet vart dom är! Medans en annan funderar över att få träffa någon att gå på dejt med som det kan klicka med. Det kan vara närheten till familj, vänner eller kärleken..
Vi befinner oss alla i så olika lägen i livet och på så olika platser på denna jord, men vi har alla dessa behov. Varför ska vi ägna oss åt att förstöra för varandra och förstöra oss själva? Vissa av oss är väldigt lyckligt lottade och har allt vi kan tänka oss men vi är som ändå aldrig nöjda! Kan det vara good enough eller letar vi hela tiden fel? Eller är det att vi är så inställda i vår hjärna sedan urminnes tider att alltid jaga och samla och vara i rörelse att vi därför aldrig riktigt är nöjd och strävar vidare?
Jag tror att vi är alla lika mycket olika som lika ändå vi människor. Såklart har vi olika personligheter - men liknande behov. Och vi vill väl alla få ett långt, lyckligt liv i slutändan. Ska det vara så jäkla svårt?
Om du tillhör de lyckliga som har möjligheten; ät gott, kramas ofta, skratta med dina vänner, var med de du älskar - och ge tillbaka det du förmår. ??
Rock!

Presentation

Ge en tanke i gästboken!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards