Alla inlägg under mars 2018

Av Viktoria - 16 mars 2018 00:12

Idag var en sån dag - en bra dag. 

Ibland kan det vara olika! "En sån där dag" använder en del som något negativt, men idag var det bara en sån där bra dag!

Den började på bästa sätt helt enkelt.

Jag känner att humöret är där det ska vara, jag känner att jag är nog precis där jag ska vara just nu. 

Livet handlar inte om att genomleva det.  Det handlar om att faktiskt leva det. Vara i det. 

Jag har fått höra många gånger att jag ska sluta grubbla, sluta älta, sluta oroa mig för morgondagen och alla dar som kommer där efter.. Alla som har sagt det har haft helt rätt!

Jag gör verkligen mitt bästa för att vara här och nu i mina tankar. Och ja - det är jag nog nu så gott just jag kan vara det - för jag är en människa som fumderar mycket, men jag har efter min förmåga lyckats hitta nuet hyfsat och vart jag befinner mig idag, hur det känns nu, och vad jag vill nu. Mera lugn och mindre kaos! Det jobbar jag för, men det är tufft att inte föreställa sig tre olika hypotetiska parallella universum samtidigt i tankarna. Typ!

Men...

Idag är jag... glad, och stolt! 

Stolt över mig själv och vad jag vågar.

  






Ovido - Quiz & Flashcards