Alla inlägg under september 2009

Av Viktoria - 20 september 2009 21:48

Nu börjar helgen lida mot sitt slut.

Fredagen var väldans lugn. Är kattvakt till killens föräldrars katt så vi var förbi till deras hus och fixa lite. Sen for vi ut till mina föräldrar och kollade idol där. jag blev bjuden på ett glas vitt. Mmm..

Sen hem till sängen!

Lördag var det enbart mys. Dagen började med sovmorron, sen for vi ut och handla lite gott och tog med oss katten ut till stugan i frevis. Där mös vi på och eldade inne och grillade ute och åt god mat, drack både bubbel och gott vin och kollade hyrfilm som jag kan rekomendera båda två - Tropic Thunder och Grand turino! :D Somnade gott och fick ännu en bra sovmorron! Efter frukost och lite disk och sånt for vi tillbaks till Kalix. Lämna igen katten hemma i huset och åkte hem. Dan for iväg till firman och jobba lite medans jag var hemma, åkte och handla till middan och röstade i kyrkovalet! Är förvånad över att de äldre där som höll i ordningen där var så imponerad över att se en ungdom komma och rösta! Det bevisar det låga valdeltagandet om de blir så impad över mig ;) Haha.

Sen lagade vi kycklingtortillas till middag och jag tog mitt glas röda och satte mig vid datorn och plugga och här sitter jag än till härliga toner av Everlast och nu är vinglaset sedan länge slut. (har jag druckit vin tre dar i rad verkligen!?) Dags för en kopp te nu och en macka eller nåt innan sängen. För imorgon ska jag vakna fem och iväg till arbetet!

Så skönt med en ledig helg - hade glömmt bort hur det kändes. Nu ser jag mest fram emot torsdag då jag åker ner till världens bästa vän och får ytterligare härliga lediga dagar!! Shit vad skoj!

RocK!




Av Viktoria - 17 september 2009 19:58

Jajjemen.

Om en minut börjar idol för kvällen. Nu är det dags för andra gågen i stockholm! :)

Nu måste jag springa och hämta norrlandschipsen och zingon! - Ja ni hörde rätt - Zingon - inte colan!! :P haha

Rock.


Av Viktoria - 9 september 2009 22:55

Ber om ursäkt för min dåliga bloggning här. Har inte direkt haft lust att sitta här massa tid och skriva och vara intressant på något vis! Jag kan inte heller lova att det blir bättre med bloggandet men här kommer ett inlägg iaf!


Jag har mycket för mig just nu känns det som när jag just börjat plugga lite. (Kursen - 'Hållbar utvekling' på distans)

Jag hoppas jag kommer lyckas med den. Är medveten om min oförmåga att fokusera & hålla diciplin! Hm, men jag ska kämpa på iaf! Imorgon kommer jag få min kursbok med posten! (fick sms ikväll fårn posten där de meddelade att jag får post imorrn! - skumma!)

Inväntar även ett paket från HM som borde dyka upp när som hellst - förmodligen imorrn med :P *hoppas* Shoppat som galen på deras hemsida! Ska bara beställa nåt från Ellos och sen får det vara bra för i år!


Sitter nu och lyssnar på kate voegel och ser över lägenheten. Var på ikea igår med Dan och införskaffade lite kul saker. som en liten grön lampa, en ny annan lampskärm i lite.. vitt och grönt, gröna stora soffkuddar, gröna värmeljus... med andra ord - bestämde att nya accentfärgen i tvrummet skulle bli grönt! Lila i köket & sovrummet med så småning om!!.. Måste få klart det förbaskade sovrummet - är ännu lampsladdar och dörrlister som inte hittat sin plats - jag blir galen! Försöker dölja det lite med att sätta in lite rosa backar och rosa lampa i fönstret! :P

Andra galensaker... Nå.. min dator är superseg & den gör mig mera galen!

Bra saker - Har bokat resa ner till världens bästa Anna på två veckor! :) woho! Ser verkligen fram emot det & hoppas dagarna dit går fort.  :) Då blir det massa skojs - fast man inte ens behöver göra nåt superspeciellt - det är det bästa med en BFF! :)


Har en del måsten på g.

¤ Fixa till ett autogiro.

¤ Sätta mig in i pluggsidan på nätet.

¤ Fixa klart projekt i hemmet.

¤ Städa,diska, tvätta - Evighetsprojekt! Tur man har en sambo att sätta i arbete med!

¤ Komma igång med träning igen nu när axeln känns bättre. mkt förebygande!

¤ Baka superbrödet!!


..är helt övertygad om att det var nå mer.. minns inte!

Nåväl. Rock!


Presentation

Ge en tanke i gästboken!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards