Alla inlägg under maj 2009

Av Viktoria - 24 maj 2009 19:27

kvällens bästa fynd - en femtioöring på ett bord!

kvällens bästa dryck - en white russian..eller ett glas rött..!

kvällens bästa kommentar - "han var så skitig att jag blev skitig" - by Hjelm

kvällens bästa galenskap - Kennys fottatuering!

kvällens bästa outfit - direkt in på nöjet i jobbkläderna!

kvällens bästa nya vetskap - tom cyklar runt på stan åt posten!

& kvällens bästa dansare - Wikman ägde!



ja nå.. jag vet inte men det är ibland de totalt oplanerade utekvällarna som blir bra!

Jag hade slutat jobba elva på kvällen och skulle bara byta sida på bardisken och ta ett glas med persson, sen råka det bli två drinkar till på det och klockan blev två! men kul hade jag. tusan så vi svamlade på. så träffade jag "oldies". :D gammelnyborgarna. Det var skoj - länge sen man svamla med dom!

Kenny var väldigt full i vanlig ordning & wikman ägde dansgolvet!

It's a good night!


Var lite trött idag när jag steg upp sex i morse för att fara och jobba igen! Men det var det värt.

Rock!



Av Viktoria - 16 maj 2009 13:21

..ja bron tll vår lägenhet då förståss!

Sitter här i en solstol och har två nyfikna katter utmed mig som käkar gräs.

Jag har just varit och hälsat på hos Tobbe med familj (storebror är det föresten). Har varit fröbi andra bror Erik med men där var ingen hemma. Maria var inte heller hemma och inte heller Johanna och ingen action på hotellet när jag var förbi där heller. Vi får se var denna dag tar mig men nångång här sen ska jag förbi till k-borg med till föräldrarna. Nu först började jag med att försöka hälsa på några inne i "stan" innan jag rör mig utåt. :) Danne är i Kemi med Sara just nu och kommer väl hem först mot kvällen! Då ska ´vi väl försöka göra någon mysmiddag med god pepparstek. *mums*

Nu måste jag passa monstrena! (katterna)

RocK! 

Av Viktoria - 16 maj 2009 10:30

Här är galnaste artikel jag läst idag. Kan det var nåt tror ni?

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article5143538.ab

Av Viktoria - 15 maj 2009 23:08

Idag har jag mest legat på soffan och kollat in min favvoserie på datorn. Tragiskt tragiskt!

Upptäckte när jag gick ut genom dörren för att hämta posten innan jag skulle börja jobba - att shit så varmt och skönt det var idag, och där har jag legat på soffan och slösat bort en sån dag!

Jobbade 14-22 idag. After Work med italiensk buffé var kvällens tema! (supergod mat) Jag jobbade med Suss och Linda, så det var ett riktigt proffsteam - ja för att inte glömma Tobias heller - vår praktikant som är superduktig och frammåt, fem plus! :)

Det var kul att jobba ikväll och det kändes som en väldigt bra kväll för både oss och våra gäster! Everybodys happy!

Jag har varit duktig och cyklat till och från jobbet idag med. Ja det kanske inte är en stor bedrift eftersom det tar 2-3 minuter med cykel för mig men det är ändå en bra attitydförändring i mitt sätt faktiskt. Jag är mest lat och kan ta bilen annars - för då får jag ju 10 minuter mer hemma att pyssla på (den tid det tar att gå) men sen jag skaffat cykeln så går det ju lika fort som med bil att ta sig hem och ner på stan! Har ätit någorlunda nyttigt idag med förutom frukosten som var två köttbullsmackor!

Sen middag/lunch på jobbet var lax med potatis och vitvinssås, och sen på kvällen åt jag lite av italienska buffén sen den gått in i köket igen för kvällen! Gott! :) honungsmelon och parma går så fint ihop!

Nu ska jag ligga här på soffan och kolla lite tv innan man kan sova!

Rock.


Av Viktoria - 11 maj 2009 19:16

idag har jag vaknat 05.00

Jobbat 6.00 - 14.00

14.20 på bilprovningen - gick ej igenom (jäkla handbroms)

Förbi på firman och meddela Danne resultatet..

Förbi ICA (där en gubbe var 10 cm från att köra rakt ut i sidan på min bil när inte blindstyret ser att jag blinkat i typ 50 meter innan jag börjar svänga in - och han börjar köra ut då jag saktar in och svänger! *morr*)

Handlade middagsmat!

17.00 Bodypump med Emma. (tänkte nästan fega men är glad att jag inte gjorde det!)

Nu försöker jag hänga ikapp med min blogg. Sitter i myskläder och käkat banan - Nu ska jag göra nåt mera att äta.

Rock!

Av Viktoria - 10 maj 2009 22:38

Har som avslutat alla mina kvällsrutiner och inväntar bara att hockeyn ska sluta så jag får gå och sova med min sambo. Vore bra om jag lyckades bli trött med! Jag är så galet sockersugen just nu. Skulle kunna äta alla kakor jag har i skåpet hemma men jag låter bli dom!

Hittade däremot ett smaskigt recept som inte lät allt för megaonyttigt!

Kolla in!

http://iform.se/kost/sunda-recept/sot-halloncrumble-med-vaniljkram

Av Viktoria - 6 maj 2009 15:48

Haft jobbat natt till idag - har min sån nattvecka nu!

I morse när jag kom hem från jobbet låg jag och läste en viss bok till jag somnade - sen när jag vakna idag vid tvåtiden så började jag faktiskt dagen med en timmas Yoga! Otroligt för att vara mig - men det är dags att bryta vissa latvanor och komma igång! Jag körde lite efter en gratisdvd jag fått ihop med iform-tidningen! Sen provade jag mig på en balansövning jag inte fixade igår på yogan men tyvär gick det inge bättre idag - men jag lyckades med en annan där man stod på huvud och händer bara!

Har ännu inte ätit något men danne kom nyss hem från jobbet och har börjat med nå slags mat. Ska se om jag kan hjälpa honom!


För övrigt vill jag säga att det suger att man inte får ladda ner grejjer från nätet. :( Gör du det iaf? *tss*

Satt och återupptäckte lite album jag har på datorn så nu skrålar Dark tranquillity's - "character" här i högtalarna!


Måste in på komvux nån dag och fixa ut mina betyg därifrån så jag kan skicka in och komplettera mina gögskolekurser jag sökt! Synd bara att jag ännu inte fått till den där jäkla matte b kursen! Sen hjälper det inte att det inte funkar mellan mig och den enda matteläraren de har på komvux! (fortfarande the one and only där sen jag gick sist för typ.. tre år sen!)


Jag vet inte varför jag segar så med min blogg ibland - typ "har inte haft tid". fast det känns ändå löjligt men det kändes så ändå!


Nå.. RocK!


Av Viktoria - 3 maj 2009 18:58

Så.. lördag morgon vaknade jag och Danne i tältsängarna hos min faster Barbro i Kiruna. klockan var ca 6.00 & vi steg upp och käka frukost och sedan stack han iväg till fjälls - närmare bestämt björkliden/riksgränsen. Där skulle han köra skoter med sina polare till söndagen.

Jag och Barbro började förmiddan med att besöka hennes "verkstad" som hon kallar den - hennes ateljé. (hon råkar vara konstnär). Där visade hon ett förråd med hennes färdiga alster samt vart hon arbetade på nya (för tillfället) skulpturer.

Efter detta så åkte vi ut ur själva Kiruna och första stopp blev Abisko. Där åt vi lunch (souvasgryta med strips) och sen fortsatte vi lugnt upp mot björkliden, riksgränsen och körde precis över norges gräns & där vände vi och åkte tillbaka. Vi tog en del stopp efter vägen för att fota lite och bara känna lugnet. Vi stannade åter till i Abisko på hemvägen. Där kollade vi in en härliga jokken med sin lilla canyon - nu väldigt lugnt vatten med ändå väldigt häftigt hur vattnet liksom tryckte sig fram i den helt igenisade tunneln under vägen.. Åh så härligt. jag måste ta mig upp under sommar/hösten igen, då man kan röra sig mer där.

Sen laga vi oss en sommarmiddag med potatis och sill då vi kom hem igen till faster. I det härliga vädret vi hade måste man ju fira :) Sen satt vi och blev trött till en film där på kvällen.

Söndag åkte vi iväg lite åt andra hållet på roadtrip - då blev det jukkasjärvi och byalivet runtomkring, esrange körde vi förbi.. ja lite sånt. Det är kul att snoka runt sådär :)

Sen åkte vi runt & hälsade vi på Barbros närmaste vänner innan vi landade hemma igen. Dan kom från fjällen lagomt till vi skulle fixa middag & sedan så styrde vi tillbaks mot Kalix igen. Dan sov större delen av vägen. Vakna nog just vid morjärv. haha.

Att få bara vistas i naturen där fjällen omger en - det inger ett sånt lugn i min kropp så... Jag känner hur jag redan saknar det. Måste upp snart igen. Kanske man måste vandra lite i år!?

Men äntligen och viktigast av allt så har jag lyckats ta mig upp till Kiruna och hälsa på faster - det var nog 15 år sen sist..eller iaf 10!

Men snövita fjäll.. Man behöver inte åka på den för att bli glad av att de finns! De behöver bara vara där och påminna oss om att våran kaosvardag inte är världsviktig - Vi är väldigt små vi människor på denna jord!

Fjällen - You rock!

Presentation

Ge en tanke i gästboken!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards