Alla inlägg under november 2009

Av Viktoria - 28 november 2009 00:51

Sitter och lyssnar på 30 seconds to mars med låten "The Kill" följt av "Was it a dream" & "the fantasy". Några bra låtar jag hittat ikväll på spottis. Brukar inte lyssna på den här gruppen , men just nu funkade det med sinnesstämningen!


Har haft en riktigt mysig B4 kväll med Maria och Emma + Emmas vänner. Ätit gott och kollat lite smått på idol som gick på tv. Sen gick man i vanlig ordning över och surra med övrig personal på plats innan jag for hem. Fick faktiskt skjuts hem också. Man kan alltid lita på en kock :) Fast inte i köket under arbetstid - då ljugs det mest ;P haha


Imorgon jobbar jag förmiddag - eller rättare sagt om mindra än 6 timmar nu! Måste försöka sova lite men det är som fint att hänga lite vid datorn med innan man lägger sig.

Är själv hemma nu för sambon har stuckit upp till Gällivare på nå snöfestival där. Jag jobbar hela helgen. Blir eventuellt någon ikeasväng efter jobbandet men jag vet inte säkert än! Annars är egen tid och lite plock hemma min prio. Kanske hälsa på lite familj med :)


Jag känner en sådan frustration över mitt skolarbete och mitt ideella arbete som just nu blir lidande. får ingenting gjort på den lilla fritid jag har känns det som!!

Jag vet inte om det är det som ligger och gror i mig som en stress och irritation jag inte får skakat av mig.

Sen känner jag mig kass som inte tränar som jag borde - just nu tycks jag hålla ihop rätt bra och bör nu komma igång och träna förebyggande för mina axlar, men jag är som så less, less på mig själv och less på min egna vardag. (Kanske jag borde ta ut den frustrationen på att springa och cykla som en dåre!) Ibland tänker jag att "om jag bara orkar skulle jag jobba 24 timmar om dygnet". Då känns det som att jag iaf får gjort någonting vettigt, nåt jag är rätt bra på och som ingen (oftast) hackar på mig om! Bara få gå där som en robot och inte känna en distration över allt annat man ska fixa som människa!

Fast å andra sidan är det här också bull! Klart jag vill ha en fritid och göra roliga saker med vänner och familj - men..å jag vet inte. . få bort min konstiga inre stress från mig!! Hur gör jag?

StressRocK!







Av Viktoria - 18 november 2009 11:32

Jajjemen, Mitt i veckan som det betyder - alltså onsdag!

Idag har jag faktiskt stigit upp åtta fast jag äe ledig, med en ambition at göra något vettigt! Hitills har jag sett världens bästa serie på tv - How I meet your mother - sen såg jag en kass film på tv1000 och sen våra bästa år. Däri har jag även hunnit med frukost och lunch!

Nu Förflyttade jag mig från tv'n till datorn och tänkte att inspirationen kanske börjar flöda! Hade nån idé om att ta en promenad men i detta skitväder tänkte jag om och bestämde mig för att vara nyttig inne! Första planen nu är att locka håret och måla naglarna! Väldigt vettigt - nja - men det kanske får en på gladare humör i detta regnmörker!

och då får jag förmodligen mera lust att göra något. Ska ta itu med en del skolsaker och ett autogiro som spökar! Sen laga middag - får se vad mer som händer!

Dagens musik - Thunder :D

RocK!

Av Viktoria - 5 november 2009 16:44

Jajjemen. Måndag startar nästa distanskurs - arbetsmiljö!

Det är något jag tycker är väldigt intressant så jag hoppas att det kommer vara nog drivkraft för min disiplin till att sätta mig och studera!

Kursen jag "läser" nu sen i september - hållbar utveckling - går det sämre med. Jag har inte varit inloggad på typ en månad på kurssidan och har inte gjort mina uppgifter. Vet inte vilken förklaring jag ska hålla mig till där om det är att jag har jobbat så mycket -men det känns samtidigt som en dålig ursäkt för att man kan ju då bara ta sig tid till att läsa istället för sitta här eller se tv! Eller så kan jag säga att jag saknade inspiration - men det är även ett intressant ämne - även om det är något jag inte ser en framtida nytta i att läsa på samma sätt som arbetsmiljö som är lite mer aktuellt.  (självklart tänker man på den hållbara utvecklingen men jag menar att jag kanske inte behöver ett diplom direkt i det). Eller så kan man gå med en martyrvariant och säga att 'jag är så korkad och klarar inte av en kurs' - för så kändes det varje gång jag tog upp boken och läste samma sida om och om igen och förstod fortfarande inte vad det var för snack! Jag har inte nån koll på kemisk-/fysikaliska vittringsprocesser och bestämmning av bergarter och skit! Var nog inte beredd att det skulle komma massa kemiska formler och grejjer i kursen!

Kanske jag ska köra på alla tre varianter och skrota kursen för nu och köra hårt på arbetsmiljö och hoppas det går vägen.

Hoppas jag inte är för lat för mitt eget bästa bara!

SoffrocK!

Av Viktoria - 3 november 2009 18:17

Vad jag slänger är tidsdödare!

Detta facebook med alla applikationer - farmville, yoville, happy aquarium .. nu är det rensat och jag har med det sluppit ännu en tidstjuv. Jag blir galen på tidstjuvar!

Tidstjuvar finns det många av.. man kanske skulle kunna kalla allmänt surfande för det med, fast jag försöker nu se till att det är sånt jag har större glädje av som jag sysslar med vid datorn, som att skriva - inte spela nå tidsödande idiotspel!

Nu har jag just avreagerat lite i hjärnkontoret med s.o.a.d och nu vilar den till lars winnerbäck med melissa horn. stillsamt!

Just nu vill jag bara ha lugn, stillsamhet, kravlös lycka.


Min axel börjar äntligen vara bättre. Längtar efter att få komma igång igen med lite träning, vara på yoga och utvecklas därifrån.. Denna gång är att starta lugnt a & o, annars tror jag att jag sitter där lika fort med en oduglig arm! Man blir ju så frustrerad när man inte känner att man tar sig frammåt - men nu.. nu känns det som det ska gå vägen! Jag vet hur det blir om jag slarvar och denna gång så kan jag säga att ''jag har en plan''.

RocK!




Ovido - Quiz & Flashcards