Alla inlägg under september 2011

Av Viktoria - 28 september 2011 16:10

Ja det är vad närmsta dygnet innebär idag för mig. Jobbat natt  - sovit länge, nu iväg och jobba kväll strax och sen hem och sova!

Ska börja ladda in lite bilder snart i datorn. Måste bara få mig ett bra program att hantera dem i. Hört bra saker om CS5!!


Skrev för nån vecka sen att jag köpt lite smink. Min primer är jag supernöjd med!

Brukar annars använda ID foundation som funkat bra. Men min hy blir alltid lite glansig annars.

Nu köpte jag smashbox photo finish som har mattande effekt med lyster!

Den lägger man ovanpå fuktkräm eller direkt på huden, fast under foundation om man vill ha det. Jag kan säga att nu använder jag inte alltid foundation eller puder sen jag köpte denna primer - Den gör huden matt samt att den känns sidenmatt. Härligt! och min hy behöver vila från så mycket produkter så den här passar super som är som att lägga på en lotion!


 

http://eleven.se/smashbox-photo-finish-foundation-primer-light-4072.html


Av Viktoria - 27 september 2011 22:21

Så kul med något nytt i håret. Denna gång blev det i form av en färgning på www.basementsalong.se i fredags!

Tack Sara - Det blev så fint så :)


    

Av Viktoria - 20 september 2011 19:38

Vilka fina färger det är i mig palett jag skrev om sist. Har provlekt lite ikväll med den och det är riktigt härliga färger. De blir färgstarka och riktigt "poppar" fram. Ibland har man ju haft otur och köpt sig nån fin ögonskugga i kraftigare färger men de har inte gett samma effekt på ögat som i asken, men denna.. ohh det är så kul med alla färger. Jag ska göra mitt bästa för att hinna prova alla detta år!

måste även säga att min primer från smashbox som jag prova var superlätt när man satte den mot huden. Och faktiskt har jag inte sett högblank ut efter ett helt jobbpass! Super.   


Nu behöver jag ett go kopp kanelte. Dessa Yogi teer är supergoda. Har hunnit köpa några olika på Life.  Nom Nom.

 


Av Viktoria - 19 september 2011 17:50

Ja nu har jag gett mig själv köpstopp på smink. Har idag inhandlat 2 läppstift från isadora i färgerna Zinfandel & Nude Glow samt ny mascara. Sen var jag på ica och hämta ut mitt paket med världens finaste ögonskuggepalett  samt en primer från smashbox.  Inräknat då resten jag har (oöppnad eyeliner, ny ögonbrynspenna, och andra "bassmink", alla otaliga ögonskuggor och läppstift & glans osv..) så behöver jag nu inte något alls i sminkväg resten av detta år! Kanske bara måste gå lös på Depend's höstfärger på lacken sen då de kommer!   


   

Här nedan är länken till den fina paletten.

http://eleven.se/eleven-180-colour-eye-shadow-set-14453.html


RocK.

Av Viktoria - 15 september 2011 15:06

Måste bara slå ett slag för detta lack som gör att nagellacket under torkar supersnabbt. Det håller vad det lovar till oss som inte orkar vänta evigheter på att nagellacket ska torka!!


Mavala Minute Quick Finish

 

(ser ut silvrigt på bilden men är genomskinligt)

Av Viktoria - 15 september 2011 14:57

Ja Italien var fantastiskt. Nu börjar jobbet med att ta hand om och gallra massa bilder som jag sen kommer dela med mig lite av också.

Otroligt skönt att få komma bort + att man får börja längta hem med :)

Det är riktigt lärorikt att vara och se andra saker, uppleva hur service i ett annat land är och hur kommunikationen där funkar och allt sånt! De är lite knasiga italienarna - men jäklarns vilket bra tunnelbanesystem de har. Där kan vi ta efter verkligen. Det går typ ett tåg i en riktning från varje perong så man kan inte ta fel. Ser man förvirrad ut nånsin så är de superhjälpsamma och skrattar med en och inte åt en! :)

Vi har sett allt från den berömda katedralen där i Milano till åkt gondol i Venedig. Det var en upplevelse! Sen har man hunnit prova på lite olika klassiker som risotto, olika pasta, pizza, parma & melon, panini..och vin.. olika varje dag - från lunchtid :) haha.


Idag på en timma exakt börjar jag jobba. Ska bli skoj träffa vännerna där igen. Hinner börja sakna människor på bara en vecka - det är knasigt. En vecka är ju inte ens länge!

Har just råkat skicka iväg en beställning från eleven.se  Oops! ;)

Av Viktoria - 1 september 2011 19:03

Inser hur länge det går mellan gångerna nu från inlägg till inlägg!

Måste bättra mig - detta går inte om min blogg ska fortsätta kunna växa till att vara rolig att läsa!

Idag har jag iaf varit och hälsat på bror & Tarja. Sen hem och äta middag. Lekt med min nya jordiga, orange "sunrise" ögonskugga från MUS idag med.  Härligt höstig nyans som jag mixade med lite mörkbrun metallic från  isadora! Så skoj med alla höstfärger nu.

Andra dagen idag som jag är duktig och använder mina glasögon faktiskt. De är lätta att strunta i då man tycker synen är alldeles tillräcklig utan dem!  Men jag har kännt hur ögonen börjar bli tröttare nu för tiden så.. ja det är nog dags att ha dem på näsan nu! Sen är de ändå inte såå fula  :) Måste bara komma ihåg dom!

    

Ovido - Quiz & Flashcards