Alla inlägg under mars 2010

Av Viktoria - 24 mars 2010 17:33

Har stigit upp halv fyra idag - har nämligen jobbat natt så dagen har börjat med att jag varit tvungen gå och sova när den fina solen gått upp!

Nu är jag enbart nyduschad och påklädd och aningen sminkad! Dan pratar om att käka på B4 idag. Det låter fint. :) Phil är även här och visar lite film från alla basehopp från NZ. Shit vilket vackert land det är - måste åka dit nångång!

Ska jobba natt igen idag. Fyra timmar kvar av min lediga tid med andra ord!

Har upptäckt att mitt balsam (sebastian laminates, treatment) inte räckte i evigheter - tog slut idag så jag har fått använda mitt gamla från Toni & Guy - hade glömt hur gott det luktar! :)

Får se vad det blir att köpa för nå nytt..! Mitt hår brukar vara rätt törstigt!


Av Viktoria - 10 mars 2010 14:18

..önskar den vore här nu nu Nu!

I morse stor jag och Maria och hörde på fågelkvittret. Graderna ute har blivit mildare så det går åt rätt håll då känns det som!

Bara mera sol och fortsatta milda grader så är jag nöjd.

Fan så det blåste i förrgår btw. Helt galet. Jag var ute med mina föräldrar då och snokade runt lite kring skärdgårdskanterna hur det ser ut och man höll på att blåsa iväg när man klev ut ner mot isen!

    


Idag är det 'International day of awesomness' :)

Kände mig pepp för idag inna jag gick och la mig efter nattjobbet, och kände mig pepp när jag vaknade.

Nyss ringde Dan och ville ha hjälp en ett dokument och hann säga något om "vet du vad Din politiker har sagt för klantigt nu.." och börja snacka nå polikiksgojja som jag som nyvaken inte alls ville prata om - jag hinner inte ens öppna munnen så låter han hetsig och sur i telefonen fram till jag får fram ett "ursäkta men det är inte "Min poliktiker". Det är tre år sen jag röstade och jag har hitills då i mitt liv inte kryssat Mona nånstans! Hur kunde det bli "min politiker" då plötsligt och jag fick en debattsugen pojkvän i telefonen? Vi vet alla att vi två inte kan prata politik om vi ska leva ihop!

Sen försökte han lappa över det med ett "puss puss" innan han la på trots att mitt goda morgonhumör till en del nu är bortfluget. Onödigt ringa och börja gorma om något sånt där som hon skulle ha sagt och hur osmart det var och bla blabla, jag säger fortfarande inte ett ord och trots det verkar vi ändå ha en debatt! Märkligt I tell ya!

Kan mycket väl vara så att jag har många politiker som jag lyssnar på och som jag tycker är klok men Dan ska inte veta vilka dessa är för då blir han plötsligt uppmärksam på dessa och klagar på vad de säger, och jag vill slippa hans moderattjafs! Man kan inte föra politikerdebatter i ett förhållande - de är bara inte sunt då de är helt olika!


Funderade på att laga mat men jag ids nog inte det ännu, funderade på att komma ur morgonrocken men det kanske jag inte riktigt ännu ids heller!

En kopp te och mera musik. Yes - that would be awesome!

MorGonRocK!


Av Viktoria - 4 mars 2010 21:22

 Jobbade natt till idag- åkte hem och våldsov ca tre timmar.

Tog mig till valhall och lunchade med Emma. God fisk var det till lunch idag! Sen åkte jag vidare till chiropraktiken där jag fick mig lite skön massage.

Lyckades faktiskt kolla in bokrean på coop där jag hittade tre bäcker; "500 kakor", "500 chokladfrestelser" och en roman - "heligt Guld" av David Gibbins. Kakböcker är så vackra ;)


Tittade i posten och där låg ett paket från kära moster - en ball mössa! :D

 

Sen ikväll har jag och Dan varit på spinning - det var riktigt skönt faktiskt - jag ska börja mitt nya liv - igen! :D

Nu har jag hallonscones i ugnen som bör vara klara Nu!

Hittade receptet på; http://mollyshalsoblogg.blogspot.com/2008/12/dagens-frukost-hallonscones-m.html


RocK!


Ovido - Quiz & Flashcards