Alla inlägg under augusti 2011

Av Viktoria - 5 augusti 2011 01:31

Den är efterfrågad denna ordentliga sömn.

Sovit dåligt de sista nätterna. Legat på soffan & sett tv till jag plötsligt vaknat typ 4 på natten där med en avdomnad arm eller liknande och då kryper till sängs - Sover då alldeles för länge så jag får ont i skallen och ångest över att ha sovit bort så mycket av dagen.

Nu ska jag tydligen spendera resten av veckans nätter på Valhall som det verkar och då blir sömnen lidande där då man inte sover så klockrent av att hålla hotelltelefonen. Men sen.. nästa vecka - kanske jag får sova då? Börjar dock veckan med att jobba natt!!

Ja nå - vad är lite sömn värt? Läste en artikel för länge sen om att kvinnor som jobbar natt löper större risk för bröstcancer - så säg mig - vad är den nattliga sömnen värt? Och vart är vi kvinnors riskOB för nattjobbandet?   

LessRocK.

Ovido - Quiz & Flashcards