Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Viktoria - 18 januari 2011 19:38

Jag vill ha massa körsbärsblommor, eller Sakura som de också kallas!  Körsbärsträd har stor betydelse i den Japanska kulturen och när körsbärsträden blommar varje år i Japan firas det högtidligt. För Japanerna symboliserar körsbärsblomman bland annat livets kortvariga skönhet eftersom de otroligt vackra blommorna har en så kort blomningstid. De har länge symboliserat dödlighet och skörhet samt förknippats med begreppet "Mono no aware" som betyder ungefär att alla ting är kortvariga och man ska vara rädd om allt så länge det varar och känna empati för ting, eftersom när tingen försvinner kommer alltid ledsamhet. De kan även symbolisera våren, lycka, kärlek eller moln eftersom de blommar i böljande massor.

Vackert!


  

Av Viktoria - 18 januari 2011 02:07

De fyller vår vardag, alla dessa ljudspår vi hör inom oss! När vi går och lägger oss, när vi äter vår frukost, när vi är ute och promenerar, när vi tränar, när vi duchar, när vi jobbar, när vi älskar, när våra ögon möts...

 

Istället för att skriva här skulle jag bara kunna länka massa låtar som jag har i mitt huvud. Som att jag försöker förmedla en känsla - Det är inte alltid texten utan bara hur musiken får en i nån slags stämning som jag försöker återskapa i ord. Det är svårt!

Jag kan säga att.. nästan alla låtar med Lifehouse & vissa album med Live just nu berör de mesta känslorna inom mig. Love it! Utan musik kan man ju inte andas..




Ovido - Quiz & Flashcards