Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

Ge mig fudge då!!

Av Viktoria - 23 juli 2010 22:38

..ja.. alltså jag fick inte tjuvsmaka dagens storbakning på jobbet..om jag inte stoppade ner huvudet i degbunken innan den for i disken förstås - men jag tänkte att jag kan väl försöka se okey ut en liten stund iaf så jag lät bli!!   


Haft en bra dag. Jobbet flöt på rätt fint med alla pärlor till kollegor.

Hemma fick jag god middag med ett glas vin till.

Sen hälsat på föräldrarna där mamma bjöd till på rabarberpaj också. Trevlig överaskning det :P Mitt hjärta nås via magen. haha

Nu är jag hemma och har fått mig en tekopp och kollar lite på nätet. Såg just min lönespec och blev glad. I min iver ville jag säga nåt åt Dan (som der på tv) och fråga han;

"Får jag prata med dig?"

-"Nej! och speciellt inte om ditt jobb"


Hade en sån diskussion tidigare vid middagsbordet. Pratade om min dag och berättade hur lättsamt det känns när man kan skoja med sina kollegor och återberättade något kul jag hörde ett barn prata om på lunchen.. sånt där alldagligt som händer i mitt liv då jag inte varit hemma. (Är ju trots allt typ 30% av mitt liv just nu på Valhall (om det räcker!)

Men det får jag visst inte prata om. Då heter det "Jag vill inte höra. Jag fattar inte hur du orkar prata om ditt jobb när du inte är där.."

Jag försöker förklara att det är såklart mitt jobb - men jag trodde vi liksom pratar med varandra om vad som händer i ens dagliga liv då man inte setts under dagen!.. liksom... vad är nytt ses sist vi sågs då? - ja jag var på jobbet! Alltid klagomål om mitt arbete - varför kan det inte bara accepteras att man trivs där och att man kanske inte alltid är hemma i tid och blir utringd lite när som hellst och att man faktiskt då far dit på stört - för vi har sån lojalitet mot våra jobbkamrater!! ska det vara så svårt att förstå? Klart jag pratar om jobbet - det var ju det roliga jag just kom hem från!

Sen får man inte prata om Unga Örnar heller. (vilket också är något som upptar en del av min tid och är en del av den jag är)

Ja - då var det ungefär allt som jag har som han inte är involverad i.

Allt jag har kvar att prata om sen är sånt han redan vet om eller själv varit med på! Eller allmänt skvaller men hur meningsfullt är det?

Sluta prata eller skaffa nya intressen var väl ordet?


Vilket klagoinlägg - men jag måste ju avreagera mig nånstans och jag måste ju vara tyst nu så..


Man kan vara glad - och sen får man en smashboll!







 
 
Ingen bild

sara

24 juli 2010 09:00

men det var ju inte speciellt snällt av dan ? Klart man måste få prata om sin dag :)

 
Ingen bild

emma

25 juli 2010 21:06

Faktiskt! Jag pratar hela tiden om saker som har hänt- på jobbet eller nån annanstans.Som idag, har jag pratat mycket om just jobbet. Jag hade ju blivit svinsur och ledsen om Tommy sa att haninte ville höra. Vore ju en helt annan sak om du typ satt å berättade om incheckningar och hur man gör dom, det kanske inte är lika skoj att höra om, men sånt som händer liksom...

 
Ingen bild

Viktoria

25 juli 2010 22:23

Ja men precis! Det är ju skitviktigt att kunna få prata om sin dag med sin partner - om inte den personen vill lyssna som ska vara ens livspartner..vem ska man då dela med sig av sina dagar med?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 30 januari 2019 18:55

Tro! Jag har aldrig varit troende. Eller inte vetat om att jag tror på något större. Eller, egentligen tror jag förståss på något större än mig själv - människan - men inte större än livet. Det vore ändå skönt att tro lite mer, på något stort, någo...

Av Viktoria - 22 januari 2019 23:21

Det kom en man i mitt liv. En oerhört bra man. Så sexig, så smart, snäll, rolig, lojal, osjälvisk och omtänksam.  Att denna man med dessa kvaliteer valde att titta åt mitt håll - valde mig - känns fantastiskt. Att jag plötsligt såg Emil i nytt ...

Av Viktoria - 3 juni 2018 23:39

Jag måste bara ventilera lite här på kvällskvisten; mina värderingar. Gång på gång så delas det på nätet artiklar om där mänskliga rättigheter kränks. Människor förminskas i sitt värde, vanligt hyfs, vett och reson verkar som bortblåst. Det är så kal...

Av Viktoria - 16 mars 2018 00:12

Idag var en sån dag - en bra dag.  Ibland kan det vara olika! "En sån där dag" använder en del som något negativt, men idag var det bara en sån där bra dag! Den började på bästa sätt helt enkelt. Jag känner att humöret är där det ska vara, jag ...

Av Viktoria - 1 februari 2018 01:01


"Jag har det på papper, sån här är du!" Om det vore så enkelt i verkliga livet. Vissa dagar känns allt självklart medans andra dagar är jag vilse. Jag försöker hålla mig i nuet, men det är svårt. Jag vill ändå veta lite vad jag har framför mig oc...

Presentation

Ge en tanke i gästboken!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards